-
Conversieontwikkeling van dit jaar
Allereerst gaan we kijken naar de conversieontwikkeling van dit jaar voor alle acquisitie kanalen gericht op de belangrijkste KPI’s. Maak hierbij gebruik van dit dashboard:
Vragen
- Welke bezoeken – en conversie ontwikkeling achterhaal je via bovenstaand dashboard?
- Welke conversieontwikkeling achterhaal je voor bovenstaande KPI’s? (gelezen content/bekeken handleidingen/e-mail inschrijvingen)
2. Conversie acquisitie kanalen
Je wilt ook de conversieontwikkeling voor de belangrijkste acquisitie kanalen kunnen bepalen. Welke acquisitie kanalen hebben nu echt een impact op de conversie?
Met onderstaand dashboard kun je deze informatie achterhalen:
Vragen
- Welke acquisitie kanalen hebben een grote impact op de conversie?
- Welke acquisitie kanalen hebben een grote impact op de bekeken handleidingen?
- Wat is de impact van mobiele gebruikers op de conversie?
3. Conversie bijdrage content
Tot slot gaan we kijken naar de conversie ontwikkeling van de content. Welke site onderdelen hebben daadwerkelijk een impact op de conversie? Met onderstaand dashboard achterhaal je deze informatie:
Vragen
- Welke paginagroepen leveren een grote/geringe bijdrage aan de conversie?
- Wat valt je op bij de gemiddelde tijd op de pagina per paginagroep? Welke conclusies kun je hieraan verbinden?