1. Geopende mailings per e-mail lijst

openings per e-mail lijst

De CTR (klikken/vertoningen) en CTO (klikken/e-mail opens) is hoger vanuit de Blogupdate dan de andere e-mail lijsten, terwijl dit de kleinste e-mail lijst is.

Daarnaast is het opvallend dat de blogupdate verantwoordelijk is voor meer e-mail opens dan de nieuwsbrief, terwijl deze lijst kleiner is (vertoningen)

Campagnes GA-cursus

rendement per e-mail campagne

De campagne test_alerts valt in negatieve zin op. Veel e-mail opens, maar de doorklik is zeer matig vanuit deze mailing. Zeker in vergelijking met de mailings alerts/conversie per kwartaal en content.

Volgens mij dien je mailings te versturen zoals alerts/content en conversie_kwartaal.

Verzendtijdstippen e-mail campagne

e-mail opens per dag

De woensdag is verantwoordelijk voor de meeste geopende mails. Daarnaast is het opvallend dat de dinsdag verantwoordelijk is voor een zeer hoge CTR en CTO. Mijn advies is om de dinsdag vs. woensdag uit te testen om de meest ideale verzend dag te bepalen.

Geopende mails per onderwerp regel

De onderwerp regel met de actiegerichte dashboards is de duidelijke winnaar qua geopende mails en aantal sessies per gebruiker.

Het leerpunt hierbij is dat je altijd een voordeel voor de gebruiker in de onderwerp regel dient te communiceren.

Loyale abonnees bepalen

openings per user id_bewerkt

User id 1 en 2 zijn zeer loyale abonnees met zeer veel sessies. Opvallend is dat user-id 3 en 6 verantwoordelijk zijn voor bijna net zoveel sessies als e-mail opens.

Daarnaast valt user id 7. in negatieve zin op. Veel e-mail opens, maar relatief weinig sessies. Dan kun je je afvragen of de content overeenkomt met zijn/haar informatie behoefte.


Reageren is niet mogelijk.