Antwoorden theorie vragen

  1. Je kunt aangepaste meldingen instellen op dag/week en maandbasis. Het is de verwachting dat Google Analytics aangepaste meldingen op basis van real-time (30 minuten) data zal toevoegen in het volgende kwartaal.
  2. Je kunt 1 dimensie koppelen aan een voorwaarde.

Praktijkopdrachten

3. Onderstaande aangepaste melding dien je in te stellen voor een niet- werkende conversie meting.

alert niet werkende conversie meting

Je kiest hierbij voor een belangrijke KPI. Bijvoorbeeld afgesloten proefabonnementen. Hieraan koppel je de voorwaarde afgesloten proefabonnementen is kleiner dan 1 op dagbasis.

4. Onderstaande aangepaste melding dien je in te stellen voor je 404 meldingen per maand:

404 meldingen meer dan 100

Ik kies hierbij voor de dimensie paginatitel bevat pagina niet gevonden. De naamgeving van je 404 pagina/titel kan afwijken. De naamgeving achterhaal je via de real-time rapporten, wanneer je een niet-bestaande pagina-naam intypt.

Vervolgens kies je de voorwaarde paginaweergaven met 404 meldingen > 100.

5. Onderstaande aangepaste melding dien je in te stellen voor SEO bezoeken > 300 per maand:

SEO bezoeken meer dan 300

Ik kies hierbij voor het medium organic. (SEO)

Hieraan koppel ik de voorwaarde SEO sessies > 300.

6. Onderstaande aangepaste melding dien je in te stellen voor een doelstelling van je KPI.
Ik kies hierbij voor de micro-KPI bekeken handleidingen per maand:

conversie handleidingen

Ik kies hierbij voor de voorwaarde bekeken handleidingen > 60.

7.  Je dient onderstaande aangepaste melding in te stellen voor de doelstelling van de aangemaakte content:

paginavertoningen meer dan 50 e-mail

Ik kies hierbij voor de pagina’s die e-mail-marketing bevatten. Deze koppel ik aan de voorwaarde paginaweergaven > 50.

Afsluitende tips

  • Voordat je aangepaste meldingen gaat instellen, dien je goed na te denken over de belangrijkste KPI’s en interacties op je site. Welke KPI’s/interacties hebben impact op de site resultaten?
  • Verdeel  je aangepaste meldingen in categorieën. Bijvoorbeeld de categorieën calamiteiten/KPI’s en aangemaakte content;
  • Stel niet alleen aangepaste meldingen in, maar koppel ook acties aan de ingestelde aangepaste meldingen.
  • Tot slot: evalueer je aangepaste meldingen per maand/kwartaal. Zo ben je verzekerd van aangepaste meldingen waar je actiepunten aan kunt koppelen.

 


Reageren is niet mogelijk.