1. Dit dient antwoord b. te zijn. Sessie statistieken – en dimensies gaan over een geheel bezoek en gedrag statistieken – en dimensies gaan over interacties binnen de site.
  2. Dit dient ook antwoord b. te zijn. Met een verkenner rapport kun je slechts 1 dimensie tegelijkertijd bekijken, terwijl je met een platte tabel meerdere dimensies tegelijkertijd kunt bekijken.
  3. Antwoorden a. en b. zijn beide correct. Je kunt zowel met de filters binnen het aangepaste rapport als segmenten die je koppelt aan je aangepaste rapport(en) onderscheid maken tussen AdWords/SEO en E-mail marketing campagnes.
  4. Met onderstaand aangepast rapport kun je de volgende inzichten achterhalen:

visual conversie ontwikkeling

  • Het aantal gebruikers zijn gestegen dit jaar. Echter de loyaliteit van de bezoekers (aantal sessies per gebruiker) zijn gedaald.
  • De waarde per bezoek (waarde per sessiedoel) is gestegen dit jaar. Dit heeft vooral te maken met een stijging van het aantal bekeken handleidingen.

5. Met onderstaand SEO rapport achterhaal je de volgende inzichten:

visual seo traffic

  • Het aantal bezoekers vanuit SEO is flink toegenomen dit jaar.
  • De SEO waarde per bezoek (waarde per sessiedoel) is gestegen sinds het 1ste kwartaal. Echter, de waarde per bezoek is in de afgelopen 3 maanden gedaald. ┬áDit heeft vooral te maken met een daling van het aantal bekeken handleidingen.

6. Met onderstaand AdWords rapport achterhaal je de volgende inzichten:

  • Het aantal klikken zijn gedaald in de afgelopen maanden, terwijl de CTR (doorklikratio) van de advertentieteksten stabiel is gebleven in de afgelopen 3 maanden.
  • De kosten en CPC (kosten per klik) zijn gedaald in de afgelopen maand, terwijl de RPC (conversie per klik) is gestegen in de afgelopen maanden.

Wil je weten of jouw aangepaste rapporten goed staan ingesteld? Vraag via deze link een audit aan!

 


Reageren is niet mogelijk.