Conversie per maand

Allereerst gaan we kijken naar de conversie per maand. Je dient hiervoor dit aangepaste rapport te importeren in je eigen omgeving.

Nu klik je binnen het tabblad conversieontwikkeling op de dimensie mobile. Je krijgt nu de conversie per maand vanuit mobiele apparaten te zien:

visual conversie mobiel per maand

Vooral opvallend is de piek in juni (06) qua mobiele bezoeken en de stijging in waarde per bezoek (waarde per sessiedoel)

Bekeken content door mobiele gebruikers

Vervolgens gaan we kijken naar de bekeken content op mobiele apparaten.  Klik binnen het 2de tabblad content op mobile.  Nu krijg je de mobiele paginawaarden te zien per paginagroep:

Disclaimer: indien je geen paginagroepen hebt ingesteld, krijg je not set te zien. Klik op not set om de paginawaarden per pagina te zien.

content mobiel

Opvallend hierbij zijn het lage aantal mobiele bezoeken aan de homepage en de hoger dan gemiddelde paginawaarde vanuit de (kortere) tips.

Tot slot gaan we kijken naar de resultaten per pagina vanuit de groep tips:

visual paginawaarde per pagina

Het is vooral opvallend dat de tips over segmenten verantwoordelijk zijn voor een hoger dan gemiddelde paginawaarde.

Conversie per merk/type mobiel

Tot slot gaan we kijken naar de conversie per merk/type. Klik hiervoor binnen het 3de tabblad op mobile. Nu krijg je de merken van de mobieltjes te zien van de gebruiker:

visual conversie per merk

Vervolgens klikken we op Samsung om de conversie per type mobieltje te bepalen:

visual samsung mobieltjes

Welke informatie achterhaal je met dit aangepaste rapport?

  • Wat is de bezoeken – en conversie ontwikkeling dit jaar vanuit mobiele apparaten? Deze informatie kun je gebruiken bij het optimaliseren van de gebruikers ervaring voor mobiele gebruikers.
  • Wat is de conversiewaarde van je mobiele content? Deze informatie kun je gebruiken bij het schrijven van je content voor de mobiele gebruiker. Bijvoorbeeld binnen je e-mail en social media campagnes.
  • Wat zijn het aantal bezoeken – en conversies vanuit het merk/type mobieltje van de gebruiker. Deze informatie kun je gebruiken bij het targeten van je mobiele advertenties via Google AdWords en Facebook.

 


Reageren is niet mogelijk.