Mijn advies is om dit aangepaste rapport te gebruiken om je content per maand te bepalen. Onderstaand beschrijf ik hoe je met dit rapport de waarde van je content in de loop van de maanden kunt bepalen.

Content

Allereerst gaan we kijken naar de content resultaten in de loop van de maanden. Klik hiervoor op een paginagroep. Bijvoorbeeld homepage en je krijgt de resultaten per maand te zien van dit jaar:

visual paginawaarde homepage

Content resultaten per apparaat

Vervolgens gaan we kijken naar de conversie per apparaat. Welke content bekijken de bezoekers via een mobiel apparaat?  Klik hiervoor binnen het 2de tabblad devices op mobile en op een paginagroep naar keuze:

conversieontwikkeling mobiele apparaten

Loyaliteit

Nu gaan we de loyaliteit van je bezoekers bepalen. Klik binnen het 3de tabblad loyaliteit op Returning Visitor (terugkerende bezoeker). Wat is de bijdrage van je terugkerende bezoekers aan de conversie?

visual returning visitor

Tot slot gaan we bepalen welke paginagroepen hebben bijgedragen aan de stijging/daling van de paginawaarde. Klik hiervoor op één van de maanden. Ik klik in dit geval op 08 (augustus):

visual paginagroepen returning

Welke informatie haal je via dit aangepaste rapport?

  • De conversie ontwikkeling van je content in de loop van de maanden. In bovenstaand voorbeeld kun je zien dat de paginawaarde vanuit de homepage aanzienlijk is gestegen.
  • De conversie ontwikkeling vanuit de mobiele apparaten. In bovenstaand voorbeeld kun je zien dat de paginawaarde voor de homepage vanuit de mobiele apparaten is gedaald in de afgelopen maanden.
  • De loyaliteit van je website bezoekers in de loop van de maanden. In bovenstaand voorbeeld kun je zien dat de paginawaarde vanuit de terugkerende bezoekers zijn gestegen.  Vooral de paginagroepen handleidingen en instructievideo’s zijn hiervoor verantwoordelijk.

 


Reageren is niet mogelijk.