Volg onderstaande stappen om je doel(en) in te stellen:
- Klik op aangepast binnen je doelconfiguratie;
2. Klik op bestemming en geef je doel een beschrijvende naam;
3. Kies voor de bestemming van je doel. Dit is de URL van de pagina waarop de bezoeker terechtkomt nadat deze jouw aanvraagformulier heeft ingevuld.
Ik heb hierbij voor de bestemmingstype gelijk aan gekozen. Je hebt de keuze uit nog 2 bestemmings-typen:
- Begint met: /bedankt-voor-je-aanvraag/cid=10. Hierbij dient het 1ste gedeelte van de URL identiek te zijn aan elkaar. cid=10 of pid=10 heeft geen invloed op de werking van het ingestelde doel.
- Reguliere expressie. Binnen dit bestemmingstype kan zowel het 1ste als laatste gedeelte van je ingestelde doel verschillen. Een voorbeeld hiervan is: /diensten/bedankt-voor-je-aanvraag/cid=10/
6. Koppel altijd een waarde aan je doel. Disclaimer hierbij: indien je producten via je website verkoopt, mag je deze waarde leeg laten. De E-commerce module verzorgt namelijk al deze waarde per behaald doel.
Het grote voordeel van het invullen van deze doelwaarde is dat je gebruik kunt maken van de statistieken waarde per bezoek (waarde per sessiedoel) en paginawaarde.
7. Test altijd of je doel ook geldig is:
Vervolgens dien je deze doelen te gaan gebruiken binnen je dashboards en aangepaste rapporten, zodat je de meerwaarde van je acquisitie kanalen kunt gaan bepalen. In onderstaand voorbeeld kun je zien dat ik de ingestelde doelen besteld handboek en de nieuwsbrief inschrijvingen gekoppeld heb aan de acquisitie kanalen (bron/medium):
Via deze link kun je gebruik maken van dit aangepaste rapport.