Je wilt graag de loyaliteit van je website bezoekers bepalen. Mijn advies is om onderstaande segmenten hiervoor te gebruiken:

1. Nieuwe gebruikers die niet terugkeren vs gebruikers die wel terugkeren

visual bezoekers die niet terugkeren

visual gebruikers die terugkeren

Je combineert in dit segment een voorwaarde op sessie – en gebruikersniveau. Zo kun je namelijk de bezoekers die wel/niet terugkeren op je site gaan bepalen:

visual voorbeeld terugkerende bezoekers

Via deze link kun je deze segmenten toepassen op je eigen site statistieken

 

2. Site betrokkenheid

Je kunt ook een segment toepassen om de site betrokkenheid van je bezoeker te gaan bepalen in combinatie met de loyaliteit:

visual segment site betrokkenheid

Vervolgens kun je deze segmenten met elkaar vergelijken. Wat is de impact van de site betrokkenheid in combinatie met de loyaliteit van je bezoeker op de conversie?

praktijkvoorbeeld sitebetrokkenheid

Via deze link kun je deze segmenten gaan toepassen op je eigen site statistieken

 

3. Cohort analyse

In het standaard rapport cohort analyse zit een segment op basis van tijd (cohort) ingebouwd. Zo kun je de loyaliteit van je bezoekers in de loop van de tijd bepalen. Voorbeeld: is er verschil in loyaliteit tussen de geopende mails vanuit mijn nieuwsbrief en de overige bezoeken?

visual geopende mails segment

  • Vervolgens kun je de loyaliteit bepalen in het standaard rapport cohort analyse.

voorbeeld loyaliteit email abonnees

 

 


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.