Mijn advies is om onderstaande stappen te volgen bij jouw content-analyse:

  1. Stel macro- en micro doelen in, waarmee je de conversiewaarde van je content kunt bepalen. Het is hierbij echt een must om aan ieder macro Рen micro doel een waarde te koppelen. Anders kun je namelijk niet gebruik maken van de statistiek paginawaarde. Dit kengetal bereken je als volgt:Conversies*doel of  gebeurteniswaarde/unieke paginaweergaven

macro en micro doelen

 

waarde voor ieder doel

2. Vervolgens stel je een paginagroep in voor de belangrijkste site onderdelen. Onderstaand is een voorbeeld van de paginaregels die ik voor mijn eigen blog heb ingesteld:

paginagroepen digital analisten

3. Nu kun je met onderstaand aangepast rapport de conversiewaarde per site onderdeel gaan bepalen:

aangepast rapport paginawaarde

4. Tot slot adviseer ik je om segmenten toe te passen om context te geven aan de conversieresultaten van je content. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Meer of minder dan 50% van de content bekeken. (scrolldiepte)
  • Meer of minder dan 3 minuten actief op de pagina. (gem.tijd op pagina)
  • Het aantal woorden per artikel of pagina. (aangepaste dimensie)
  • De publicatiedatum van het artikel of pagina. (aangepaste dimensie)

Mijn advies is om deze als segment te koppelen aan je aangepaste rapport:

 

praktijkvoorbeeld paginagroepen

Via deze link kun je gebruik maken van deze segmenten! (je hoeft alleen de voorwaarde (seconden) aan te passen)


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.