1. Conversie per campagne/advertentiegroep/zoekwoord

    Allereerst wil je de conversie per campagne/advertentie/zoekwoord kunnen bepalen. Mijn advies is om hierbij altijd onderscheid te maken tussen zoekwoordgerichte – en Display campagnes.In onderstaand voorbeeld heb ik gekozen voor een aangepast rapport gericht op de zoekwoord gerichte campagnes:

 

Welke informatie achterhaal je hiermee?

  • Welke campagnes zijn verantwoordelijk voor een hoger of lager dan gemiddeld doorklikratio (CTR) vanuit de advertentieteksten. Mijn advies is om hierbij wel het onderscheid te maken tussen branded campagnes (met bedrijfsnaam) en non-branded campagnes (zonder bedrijfsnaam)
  • Welke campagnes zijn verantwoordelijk voor een hoger of lager dan gemiddelde conversie rekening houdend met de gemaakte kosten.Mijn advies is om hierbij onderscheid te maken tussen branded (met bedrijfsnaam) en non-branded campagnes (zonder bedrijfsnaam).

2. Conversiewaarde AdWords landingspagina’s

Vervolgens wil je ook de conversiewaarde van je landingspagina’s kunnen bepalen. Welke landingspagina’s leveren nu echt een bijdrage aan de conversie?

visual adwords landingspagina's_bewerkt

Welke informatie achterhaal je hiermee?

  • Welke landingspagina’s ontvangen de meeste bezoekers?
  • Wat is het verschil in bouncepercentage tussen de verschillende landingspagina’s?Mijn advies is om hierbij een onderscheid te maken tussen de landingspagina’s voor branded (met bedrijfsnaam) en non-branded (zonder bedrijfsnaam) campagnes.
  • Welke pagina’s hebben echt een bijdrage geleverd aan de conversie?
    De statistiek paginawaarde (conversies*doel of productwaarde/unieke paginaweergaven) geeft je antwoord op deze vraag.

3.Doorklikratio en conversie per advertentietekst

Tot slot gaan we kijken naar het doorklikratio en conversie per advertentietekst.  Welke advertentieteksten zijn verantwoordelijk voor de meeste klikken en conversie? Onderstaand rapport geeft antwoord op deze vragen:

Welke informatie achterhaal je hiermee?

  • Op welke advertentietekst(en) klikken de meeste bezoekers?
  • Welke advertentieteksten zijn verantwoordelijk voor een hoger of lager dan gemiddelde CTR (doorklikratio)?Het is hierbij belangrijk om het onderscheid te maken tussen branded (met bedrijfsnaam) en non-branded campagnes.(zonder bedrijfsnaam)
  • Welke advertentieteksten zijn verantwoordelijk voor een hoger of lager dan gemiddelde conversie?

Via deze link kun je gebruik maken van de AdWords rapporten gericht op zoekwoordgerichte en Display campagnes.

 

 

 


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.