Mijn advies is om dit aangepaste rapport te gebruiken om het rendement van je social media kanalen te bepalen. Onderstaand beschrijf ik de 3 tabbladen uit dit rapport:

Conversie per maand

Met dit tabblad kun je de bezoeken en conversies per maand gaan bepalen:

visual samenvatting

Content resultaten

Vervolgens gaan we kijken naar de waarde van de content voor de social media bezoekers. Klik hierbij binnen het rapport op één van de sociale media kanalen. Ik klik hierbij op Twitter:

content social media

Resultaten per apparaat

Ten slotte gaan we kijken naar de bezoeken en conversie vanuit de verschillende apparaten. Veel experts vertellen mij dat je de content dient af te stemmen op vooral de mobiele gebruiker. Maar geldt dit ook voor mijn blog?

social media per apparaat

Welke informatie achterhaal je via dit rapport?

  • Wat is de conversie ontwikkeling vanuit de sociale media per maand?
  • Wat is de paginawaarde vanuit de gedeelde content via de sociale media?
  • Klopt het dat de meerderheid van de sociale media bezoekers de content bekijken via een mobiel apparaat? En wat is de conversie via deze mobiele apparaten?

Een laatste tip tot slot: maak altijd een snelkoppeling van je aangepaste rapport!


Reageren is niet mogelijk.