Mijn advies is om altijd micro-KPI’s naast de gebruikelijke macro-KPI’s in te stellen. Onderstaand is een voorbeeld hoe je de pop-up voor je nieuwsbrief-inschrijvingen als micro-KPI kunt gaan instellen:

  • Implementeer je gebeurtenis via Google Tagmanager of laat dit hard-code door je webbouwer doen. In deze Google Analytics tip leg ik uit hoe je de pop-up voor je nieuwsbrief-inschrijvingen als gebeurtenis kunt instellen.
  • Stel vervolgens deze gebeurtenis als doel in zoals in onderstaand voorbeeld. Het is belangrijk om een waarde te koppelen aan je micro-KPI. Zo kun je namelijk gebruik maken van de statistiek waarde per bezoek (waarde per sessiedoel):

visual nieuwsbrief-inschrijvers

De gebeurtenis categorie/actie/label kun je achterhalen via het rapport gedraggebeurtenissentopgebeurtenissen.

  • Mijn advies is om dit aangepaste rapport te gebruiken om het rendement van je nieuwsbrief-inschrijvingen te bepalen.

rendement micro doelen

  • Bonus tip: achterhaal via dit rapport op welke pagina de bezoekers zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Deze informatie kun je gebruiken voor het opstellen van je nieuwsbrief-lijst en de content die je hierin communiceert.

 

 


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.