In Google Analytics heb je een rapport trechterweergave waarmee je jouw funnel kunt bekijken. Mijn advies is echter om dit rapport niet te gebruiken. Je kunt namelijk geen segmenten toepassen binnen dit rapport. Voorbeeld: wat is het verschil in funnel conversie tussen Chrome en Internet Explorer?

Mijn advies is om via de volgende stappen je funnel te segmenteren in Google Analytics:

  • Stel voor iedere stap in je funnel een doel in;

funnel stappen visionplanner

Je ziet in bovenstaande funnel dat er meer proefabonnementen geactiveerd zijn dan er afgesloten zijn. Dit komt omdat er geen volgorde is bepaald bij het instellen van de doelen.

  • Stel daarom onderstaande 2 segmenten in;
  1. Succesvolle conversie funnel;
  2. Afhakers funnel.

succesvolle activatie proefabonnement

afhakers afgesloten proefabonnement

  • Nu kun je jouw funnel segmenten toepassen binnen ieder standaard of aangepast rapport.

voorbeeld funnel segmenten

Via deze link kun je de segmenten gaan toepassen op je eigen Google Analytics account! (je dient alleen de ingestelde doelen aan te passen)

 


Er zijn nog geen reacties.

Geef een reactie

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.