Segmenten om betrokkenheid te bepalen

Allereerst gaan we de betrokkenheid van de bezoekers bepalen. Gebruik hiervoor deze segmenten.

Vervolgens gaan we deze segmenten toepassen op een aangepast rapport: (je hoeft alleen de macro – en micro doelen aan te passen binnen het rapport)

voorbeeld segment betrokkenheid

Nu gaan we hiervoor een doel instellen. Ik stel een doel in voor de bezoekers die meer dan 2 pagina’s bekijken op de site, aangezien de waarde per bezoek hoger is dan voor de bezoekers die 1-2 pagina’s bekijken:

doel site betrokkenheid

Tot slot gaan we dit doel toepassen op het ingestelde aangepaste rapport m.b.t. de acquisitie kanalen:

Voorbeeld praktijkoefening

Besteedde actieve tijd op de site

Naast de site betrokkenheid gaan we ook een doel instellen voor de besteedde actieve tijd op de site. Gebruik hiervoor onderstaande segmenten:

segment actieve tijd op site

Ik kies op basis van bovenstaande informatie voor het volgende doel, aangezien deze de meeste impact hebben op de conversie:

 

doel besteedde actieve tijd op de site

Tot slot gaan we beide betrokkenheidsdoelen als segment toepassen binnen dit aangepaste rapport: (je dient alleen de doelen aan te passen binnen het segment)

Mijn vraag aan jouw:

  1. Stel je betrokkenheidsdoelen in > site betrokkenheid + besteedde actieve tijd op de site op basis van bovenstaand stappenplan;
  2. Hoeveel tijd (minuten) en betrokkenheid (pagina’s) hebben de meeste impact op de conversie?
  3. Welke inzichten achterhaal je hiermee? Welke kanalen/site onderdelen hebben de meeste impact op de conversie?

Ik ben zeer benieuwd naar jouw betrokkenheidsdoelen +  inzichten die je hiermee achterhaalt. Ik zou het zeer waarderen, indien je deze met me wilt delen!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

 


Reageren is niet mogelijk.