Segmenten om betrokkenheid te bepalen
Allereerst gaan we de betrokkenheid van de bezoekers bepalen. Gebruik hiervoor deze segmenten.
Vervolgens gaan we deze segmenten toepassen op een aangepast rapport: (je hoeft alleen de macro – en micro doelen aan te passen binnen het rapport)
Nu gaan we hiervoor een doel instellen. Ik stel een doel in voor de bezoekers die meer dan 2 pagina’s bekijken op de site, aangezien de waarde per bezoek hoger is dan voor de bezoekers die 1-2 pagina’s bekijken:
Tot slot gaan we dit doel toepassen op het ingestelde aangepaste rapport m.b.t. de acquisitie kanalen:
Besteedde actieve tijd op de site
Naast de site betrokkenheid gaan we ook een doel instellen voor de besteedde actieve tijd op de site. Gebruik hiervoor onderstaande segmenten:
Ik kies op basis van bovenstaande informatie voor het volgende doel, aangezien deze de meeste impact hebben op de conversie:
Tot slot gaan we beide betrokkenheidsdoelen als segment toepassen binnen dit aangepaste rapport: (je dient alleen de doelen aan te passen binnen het segment)
Mijn vraag aan jouw:
- Stel je betrokkenheidsdoelen in > site betrokkenheid + besteedde actieve tijd op de site op basis van bovenstaand stappenplan;
- Hoeveel tijd (minuten) en betrokkenheid (pagina’s) hebben de meeste impact op de conversie?
- Welke inzichten achterhaal je hiermee? Welke kanalen/site onderdelen hebben de meeste impact op de conversie?
Ik ben zeer benieuwd naar jouw betrokkenheidsdoelen + inzichten die je hiermee achterhaalt. Ik zou het zeer waarderen, indien je deze met me wilt delen!