Optimaliseren e-mail campagnes
Gebruik deze rapporten om onderstaande praktijkopdrachten op je eigen e-mail campagnes toe te passen.
1. Geopende mailings per e-mail lijst
Allereerst wil je de geopende mails per e-mail lijst gaan bepalen. Onderstaande afbeelding is een weergave van 3 e-mail lijsten:
Welke informatie kun je achterhalen via bovenstaand voorbeeld?
Vervolgens klik ik op GA-cursus/ email:
Welke inzichten haal je hieruit? Wat zou je mij adviseren?
Verzendtijdstippen e-mail campagne
De verzendtijdstip is een belangrijke indicator om de geopende mails naar een hoger niveau te tillen. Onderstaand is een weergave van de e-mail campagne statistieken per dag:
Welke inzichten haal je hieruit? Wat zou jij mij adviseren als meest ideale verzend dag voor toekomstige mailings?
Geopende mails per onderwerp regel
De onderwerp regel is ook een zeer belangrijke indicator om het aantal geopende mails naar een hoger niveau te tillen. Onderstaande weergave is een voorbeeld van 2 onderwerp regels:
Welke informatie achterhaal je via bovenstaand voorbeeld? Wat zou je mij adviseren qua type onderwerpregel in toekomstige mailings?
Loyale abonnees bepalen
Onderstaande weergave is een voorbeeld van de geopende mails per gebruiker:
Welke inzichten haal je uit bovenstaand voorbeeld? Neem zowel geopende mails als aantal sessies per gebruiker mee in je analyse?
Wil je jouw bevindingen met mij delen? Dat mag via gerard@ganalytics.nl.