Vragen basisbeginselen

  1. Wat is het verschil tussen sessie statistieken/dimensies en gedrag statistieken en dimensies?

a) Sessie statistieken- en dimensies hebben alleen betrekking op sessies en gedrag statistieken en dimensies alleen op de dimensie pagina;

b) Sessie statistieken – en dimensies hebben betrekking op gehele bezoeken en gedrag statistieken – en dimensies op interacties (hits) binnen het site bezoek.

c) Sessie statistieken – en dimensies hebben alleen betrekking op je acquisitie kanalen en gedrag statistieken – en dimensies alleen op je bekeken content.

2.  Wat is het verschil tussen een verkenner rapport en een platte tabel?

a) Met een verkenner rapport kun je geen aangepaste dimensies gebruiken en bij een platte tabel wel;

b) Binnen een verkenner rapport kun je slechts één dimensie tegelijkertijd bekijken en bij een platte tabel kun je meerdere dimensies (maximaal 5) tegelijkertijd bekijken.

c) Binnen een verkenner rapport kun je alleen sessie statistieken en dimensies selecteren en bij een platte tabel kun je sessie – en gedrag statistieken en dimensies selecteren.

3. Hoe kun je  SEO/AdWords en E-mail marketing campagnes van elkaar onderscheiden?

a) Door een filter toe te voegen binnen je aangepaste rapport;
b) Door segmenten te koppelen aan je aangepaste rapport(en).
c) Door een geavanceerd filter in te stellen.
d) Met aangepaste dimensies.

Vragen over praktijkvoorbeelden

4. Gebruik onderstaand aangepast rapport om de conversieontwikkeling in de loop van de maanden te bepalen:

visual conversie ontwikkeling

Welke informatie achterhaal je via bovenstaand rapport?

5. Gebruik onderstaand aangepast rapport om de impact van SEO op je conversie te bepalen:

visual seo traffic

Welke informatie achterhaal je via bovenstaand aangepast rapport?

6.  Gebruik onderstaand aangepast rapport om je AdWords resultaten te analyseren:

Welke inzichten haal je uit bovenstaand aangepast rapport?

visual antwoorden

 

 


Reageren is niet mogelijk.