Waarom Google Analytics vragenuur?

Maandelijks ontvang ik de meest uiteenlopende vragen zoals bijv. onderstaande:

  1. Wat zijn goede KPI’s waarmee ik het succes van mijn online marketing kan bepalen?
  2. Hoe krijg ik een dashboard waarbij ik zie welke kanalen winstgevend of verlieslatend zijn?
  3. Ik heb een vraag naar aanleiding van een bezoek aan deze pagina:

Ik wil graag, zoals in jouw voorbeeld, een overzicht van alle contentgroepen – onder elkaar in één rapport. Maar wat ik ook doe (qua indeling van de contentgroepen) – ik krijg één onderdeel te zien van de contentgroep, en de rest van de pagina’s zijn “not set”. Wat doe ik fout?

Ik merk dat veel gebruikers (waaronder ook veel bureaus!) de Google Analytics basisbeginselen niet beheersen. Wat mij betreft, is dit een zorgelijke ontwikkeling.

Ik wil dat online marketeers in ieder geval het succes van hun online marketing kunnen bepalen, vandaar mijn initiatief voor een maandelijks vragenuur.

Wat houdt het Google Analytics vragenuur in?

Het concept is eigenlijk vrij eenvoudig. Je kunt mij vragen stellen over waar je tegen aan loopt in Google Analytics.

Welke type vragen mag je stellen tijdens dit uur?

  1. Iedere vraag waarop je (nog) geen antwoord krijgt via Google Analytics.

    Als ik je vraag niet direct kan beantwoorden, ontvang je van mij binnen 2 werkdagen een aanvullend antwoord.

  2. Wanneer organiseer je dit vragenuur?

Maandelijks, mijn eerstvolgende vragenuur is op vrijdag 18 september om 14:00 uur.

  • Hoe kan ik vragen aan je stellen?

Via de video chat van Whereby. Na aanmelding ontvang je van mij een link naar deze video chat.

  • Zitten er kosten verbonden aan dit vragenuur?

Nee, het vragenuur is geheel gratis.

Feedback van een nieuwsbrief abonnee

Pauline Storteboom, Marketing Manager

|Afgelopen week heb ik vragenuur gehad met Gerard Rathenau, Digital Analist, waardoor de samenhang een stuk duidelijker is geworden, en de implementatie dankzij zijn uitleg super goed is gegaan.

Wat hem kenmerkt is dat het een beroepsgek is die duidelijk kan uitleggen en diepgaande kennis heeft van verschillende Google producten (en andere campagne systemen) waardoor hij goed de samenhang kan uitleggen. Er was geen vraag die hij niet meteen duidelijk kon beantwoorden, daar was ik wel van onder de indruk.|

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Reageren is niet mogelijk.