Ik krijg iedere week vragen van klanten en nieuwsbrief-abonnees over Google Analytics. Onderstaande vragen zijn enkele voorbeelden hiervan:

  1. Hoe maak ik mijn 1ste tag in Google Tagmanager als ik in Analytics wil meten? En hoe ziet dat eruit?
  2. Ik vraag me af of het mogelijk is de data vanuit Facebook business manager te importeren in Google Analytics?
  3. Ik heb een vraag naar aanleiding van een bezoek aan deze pagina:

Ik wil graag, zoals in jouw voorbeeld, een overzicht van alle contentgroepen – onder elkaar in één rapport. Maar wat ik ook doe (qua indeling van de contentgroepen) – ik krijg één onderdeel te zien van de contentgroep, en de rest van de pagina’s zijn “not set”. Wat doe ik fout?

Ik merk dat veel gebruikers (waaronder ook veel bureaus!) de Google Analytics basisbeginselen niet beheersen. Wat mij betreft, is dit een zorgelijke ontwikkeling.

Mijn motivatie is om iedere (online) marketeer te helpen om inzichten te halen uit Google Analytics. Ik hoop met dit vragenuur mijn bijdrage te leveren, zodat jij inzichten gaat halen uit Google Analytics.

Wat houdt het Google Analytics vragenuur in?

Het concept is eigenlijk vrij eenvoudig. Je kunt jouw vragen over Google Analytics aan mij stellen.

Welke type vragen mag je stellen tijdens dit uur?

  1. Iedere vraag waarop je (nog) geen antwoord krijgt via Google Analytics.
  2. Wanneer organiseer je dit vragenuur?

Er is geen vast tijdstip. Stel hieronder je vraag(en) en ik plan een afspraak met je in!

  • Hoe kan ik vragen aan je stellen?

Via een live-chat op deze blog of LinkedIn berichten/Tweetchat. Net wat jou het beste uitkomt.

En indien jij geen direct antwoord kunt geven op mijn vraag?

Dan krijg je een aanvullend antwoord van mij per mail binnen maximaal 2 werkdagen.

  • Zitten er kosten verbonden aan dit vragenuur?

Het vragenuur is geheel gratis.

Feedback van een nieuwsbrief abonnee

Pauline Storteboom, Marketing Manager

|Afgelopen week heb ik vragenuur gehad met Gerard Rathenau, Digital Analist, waardoor de samenhang een stuk duidelijker is geworden, en de implementatie dankzij zijn uitleg super goed is gegaan.

Wat hem kenmerkt is dat het een beroepsgek is die duidelijk kan uitleggen en diepgaande kennis heeft van verschillende Google producten (en andere campagne systemen) waardoor hij goed de samenhang kan uitleggen. Er was geen vraag die hij niet meteen duidelijk kon beantwoorden, daar was ik wel van onder de indruk.|

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 


Reageren is niet mogelijk.