In deze whitepaper deel ik met je 8 succesvolle praktijkvoorbeelden met Google Analytics. Hiermee leer je tools gebruiken om de conversie van je site/shop naar een hoger niveau te tillen.

Binnen 45 minuten kun je één of meerdere praktijkvoorbeelden toepassen op je eigen site statistieken.

Wat leer je door het lezen van deze 8 praktijkvoorbeelden?

  • Dat je macro – en micro doelen dient in te stellen om het succes van je website te bepalen;
  • Dat je aangepaste rapporten dient te gebruiken om de impact van AdWords/SEO campagnes op de conversie te bepalen;
  • Dat je de impact van je site functionaliteiten op de conversie kunt gaan bepalen met specifieke segmenten;
  • Dat je E-commerce site de functionaliteiten Enhanced E-commerce en user id (gebruikers id) dient te gebruiken om onderbouwd optimalisaties uit te voeren binnen je webshop.
  • Last but not least: hoe je Google Analytics kunt gebruiken om de conversie van je e-mail campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Welke onderwerpen mag je verwachten?

  • Het instellen van macro- en micro doelen;

voorbeeld macro - en micro doelen

 

  • Het implementeren van doelen met URL-fragmenten en virtuele pagina vertoningen;
  • De conversie van je AdWords campagnes verbeteren;

conversie adwords verbeteren

  • Conversie optimalisatie van je content;

conversie optimalisatie content

 

  • Conversie optimalisatie van je check-out;afbeelding checkout
  • De conversie van je SEO campagnes verbeteren;

SEO search console

  • De conversie van je e-mail campagnes verbeteren.

conversie e-mail campagnes

visual handleiding 8 praktijkvoorbeelden

P.S. wil je elke week tips ontvangen om actiegerichte inzichten te halen uit Google Analytics?

Meld je hier aan voor de e-mail cursus

 

 


Reageren is niet mogelijk.