In deze whitepaper deel ik met je 8 succesvolle praktijkvoorbeelden met Google Analytics. Hiermee leer je tools gebruiken om de conversie van je site/shop naar een hoger niveau te tillen.
Binnen 45 minuten kun je één of meerdere praktijkvoorbeelden toepassen op je eigen site statistieken.
Wat leer je door het lezen van deze 8 praktijkvoorbeelden?
- Dat je macro – en micro doelen dient in te stellen om het succes van je website te bepalen;
- Dat je aangepaste rapporten dient te gebruiken om de impact van AdWords/SEO campagnes op de conversie te bepalen;
- Dat je de impact van je site functionaliteiten op de conversie kunt gaan bepalen met specifieke segmenten;
- Dat je E-commerce site de functionaliteiten Enhanced E-commerce en user id (gebruikers id) dient te gebruiken om onderbouwd optimalisaties uit te voeren binnen je webshop.
- Last but not least: hoe je Google Analytics kunt gebruiken om de conversie van je e-mail campagnes naar een hoger niveau te tillen.
Welke onderwerpen mag je verwachten?
- Het instellen van macro- en micro doelen;
- Het implementeren van doelen met URL-fragmenten en virtuele pagina vertoningen;
- De conversie van je AdWords campagnes verbeteren;
- Conversie optimalisatie van je content;
- De conversie van je e-mail campagnes verbeteren.
P.S. wil je elke week tips ontvangen om actiegerichte inzichten te halen uit Google Analytics?
Meld je hier aan voor de e-mail cursus