In de handleiding basisbeginselen doelen heb ik stap-voor-stap laten zien hoe je actiegerichte inzichten via doelen kunt achterhalen.

In de handleiding doelen voor gevorderden laat ik je zien hoe je doelen kunt gebruiken gericht op alle conversie fasen op je website:

  1. Oriëntatie fase;
  2. Vergelijkende fase;
  3. Koopfase;
  4. Nazorg fase gericht op je bestaande klanten.

Daarnaast laat ik je 8 praktijkvoorbeelden zien verdeeld over bovenstaande conversie fasen.

Binnen 45 minuten kun je aan de slag met je eigen doelen gericht op de conversie stappen van jouw website.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je doelen instelt gericht op de oriëntatie/vergelijkende/koop en nazorg fase;
  • Welke type doelen je hiervoor kunt gebruiken;
  • Wat de toepassingsmogelijkheden zijn van deze doelen binnen de aangepaste rapporten.
  • Over welke actiegerichte inzichten je hiermee kunt achterhalen.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je de mogelijkheden om doelen te gebruiken gericht op iedere conversie fase. Wat zijn nu praktische doelen om hiervoor te gebruiken?

Vervolgens laat ik je 8 praktijkvoorbeelden zien over welke actiegerichte inzichten je hiermee kunt achterhalen. Deze praktijkvoorbeelden zijn zowel gericht op E-commerce als leadgeneratie websites.

De insteek hiervan is dat deze praktijkvoorbeelden je inspiratie geven om eigen doelen te gaan gebruiken gericht op iedere conversie fase. Welke praktijkvoorbeelden mag je verwachten in deze handleiding?

  1. Oriëntatie fase: bekeken productcategorieën

Ik laat je zien hoe je bekeken productcategorieën als doel kunt gebruiken en zo de impact hiervan op het aantal bestellingen kunt bepalen:

afbeelding bekeken producten

2. Vergelijkende fase: aangevraagde whitepapers

Daarnaast laat ik je zien hoe je aangevraagde whitepapers als doel kunt gebruiken en zo de impact op je eindresultaten kunt bepalen:

afbeelding impact whitepapers

3. Koopfase: Conversie stappen in winkelwagen en afrekenen

Vervolgens laat ik je zien hoe je de impact van de conversie stappen in winkelwagen en afrekenen op het aantal bestellingen kunt bepalen:

afbeelding conversiescore koopfase

4. Nazorg fase: bestellingen van bestaande klanten

Tot slot laat ik je zien hoe je de impact van bestellingen van bestaande klanten op de online omzet kunt bepalen:

afbeelding bestaande klanten

Binnen 45 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je aan de slag met je eigen doelen gericht op de conversie fasen van jouw website!

 

afbeelding doelen voor gevorderden


Reageren is niet mogelijk.