In deze handleiding neem ik de basisbeginselen van actiegerichte doelen met je door. Daarnaast laat ik je 8 praktijkvoorbeelden zien, zodat je goed van start kunt gaan.

Binnen 45 minuten kun je aan de slag met je eigen actiegerichte doelen.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je actiegerichte doelen instelt?
  • Welke type doelen er zijn?
  • Wat zijn de toepassingsmogelijkheden van doelen binnen je aangepaste rapporten?
  • Over welke inzichten en actiepunten je kunt achterhalen met actiegerichte doelen.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je de basisbeginselen van actiegerichte doelen. Deze dien je namelijk te beheersen om actiegerichte informatie via je ingestelde doelen te kunnen achterhalen.

Daarnaast vind je 8 praktijkvoorbeelden van actiegerichte doelen. De insteek hiervan is dat deze praktijkvoorbeelden je inspiratie geven om actiegerichte inzichten te achterhalen via je eigen doelen.

Ik heb de praktijkvoorbeelden onderverdeeld in de volgende categorieën voor zowel E-commerce als leadgeneratie websites:

  1.  Macro-doelen. Een voorbeeld hiervan zijn de conversiestappen binnen je winkelwagen – en check-out;

voorbeeld macro doel

2. De gebruikersbetrokkenheid op je site. Een voorbeeld hiervan is de impact van de bekeken pagina’s op je conversie.

betrokkenheidsdoel

3. De interacties op je site. Voorbeelden hiervan zijn de impact van je whitepapers en bekeken video’s op de conversie.

afbeelding impact whitepapers conversie

4. Offline conversies. Een voorbeeld hiervan zijn de telefonische aanvragen via je website.

voorbeeld telefonische aanvragen

Bovenstaande voorbeelden deel ik met je na afloop van iedere praktijkvoorbeeld.

Binnen 45 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je dus aan de slag met actiegerichte doelen!

afbeelding handleiding doelen


Reageren is niet mogelijk.