In deze handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je het Lifetime value rapport in Google Analytics kunt gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie inzet.

Daarnaast laat ik je een praktijkvoorbeeld zien over hoe dit er in de praktijk uitziet. Hoe kun je met dit Lifetime value rapport de kanalen bepalen die werkelijk impact hebben op je online omzet?

Binnen 15 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je Lifetime value gaan gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie inzet.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  1. De do’s en dont’s van Lifetime Value;
  2. De praktische toepassingen van het Lifetime Value rapport;
  3. Hoe je de Lifetime value waarden vertaalt naar concrete informatie;
  4. En last but not least: hoe gebruik je deze Lifetime value informatie om je marketing communicatie resultaten naar een hoger niveau te tillen!

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreken we de basisbeginselen van Lifetime value: wat is Lifetime value en wat kun je ermee?

Ik laat je stap-voor-stap alle mogelijkheden zien binnen bovenstaand Lifetime value rapport. Vervolgens gaan we context koppelen aan het Lifetime value rapport. Welke kanalen hebben nu echt de meeste impact op de online omzet? (bestaande én nieuwe klanten)

Met bovenstaand Lifetime value rapport kun je de omzet per gebruiker slechts voor maximaal 3 maanden laten uitrekenen. (cohort)

Met een aangepaste dimensie kun je echter de Lifetime value voor langer dan 3 maanden laten uitrekenen. Zo bepaal je dus de werkelijke impact van je kanalen op de online omzet:

Binnen 15 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je Lifetime value gaan gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie inzet.

Lees de volledige handleiding bepaal de Lifetime value van je kanalen!


Reageren is niet mogelijk.