In deze handleiding behandel ik de 3 must-have onderdelen binnen je Google Analytics implementatie: hoe kun je beschikken over betrouwbare en volledige conversie data?

Daarnaast laat ik je een praktijkvoorbeeld zien van deze 3 implementatie onderdelen voor zowel een leadgeneratie website als webshop.

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je deze 3 implementatie onderdelen gaan toepassen op je eigen Google Analytics omgeving.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  1. Hoe je actiegerichte KPI’s bepaalt voor acquisitie/gebruikersgedrag en eindresultaten;
  2. Hoe je deze KPI’s vertaalt naar actiegerichte Google Analytics doelen;
  3. Hoe je deze doelen gebruikt om conversie data te vertalen naar concrete informatie;
  4. Hoe je doelen met gebeurtenissen/inhoudsgroepen gebruikt om te starten met de conversie optimalisatie van je website!

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je jouw organisatie KPI’s vertaalt naar concrete doelen en gebeurtenissen in Google Analytics.

Oftewel: welke doelen en gebeurtenissen hebben echt impact op je eindresultaten?

In het 2de gedeelte laat ik je een implementatie voorbeeld zien van zowel een leadgeneratie website als een webshop. De insteek hiervan is om je inspiratie te bieden over welke actiegerichte informatie je met een korte en snelle implementatie (maximaal 6 weken) kunt verkrijgen.

Welke praktijkvoorbeelden mag je verwachten?

Allereerst laat ik je zien hoe je KPI’s bepaalt die je kunt vertalen naar actiegerichte doelen:

  1. Acquisitie: Gebruikers (mobiel)/ CTR (betaalde kanalen);
  2. Gedrag:      % Ondersteunende conversies/checkout conversie;
  3. Eindresultaten: Omzet (bestaande klanten)/Interactie met vind winkel in de buurt. (bestaande klanten)

Vervolgens laat ik je zien hoe je inhoudsgroepen (site onderdelen) kunt gebruiken om de impact van je content op de conversie te gaan bepalen:

Tot slot laat ik je zien hoe je actiegerichte gebeurtenissen kunt gaan gebruiken die een (in)directe impact hebben op de conversie. Klikken gebruikers meer op je introductievideo of op een alternatieve CTA-knop binnen je homepage?

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je deze 3 implementatie onderdelen gaan toepassen op je eigen Google Analytics omgeving.

Lees de volledige handleiding 3 must-have onderdelen binnen je Google Analytics implementatie!