In deze handleiding behandel ik met je de Google Tagmanager basisbeginselen. Ik wil namelijk dat je op eenvoudige wijze jouw metingen kunt implementeren. Zo kun je de verzamelde data gaan vertalen naar praktische inzichten.

Binnen 45 minuten kun je met Google Tagmanager aan de slag om jouw belangrijkste metingen te implementeren.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  1. De basisbeginselen van Google Tagmanager: wat zijn tags/triggers en variabelen en wat kun je ermee?
  2. Hoe je inventariseert welke tags je eigenlijk nodig hebt voor je implementatie: wat heb je nodig om je gebeurtenissen in te kunnen stellen?
  3. Hoe je de meettags implementeert;
  4. Hoe je controleert of de tags succesvol zijn geïmplementeerd: hoe weet ik dat de ingestelde meettags werken?

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding laat ik je zien hoe je basistags implementeert zoals de Universal Analytics tag en je gebeurtenissen zoals de klikken op de belangrijkste CTA-knoppen.

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je zien hoe je aanvullende meetmogelijkheden met Google Tagmanager implementeert. Voorbeelden hiervan zijn de interactie met je YouTube video’s en het monitoren van het gebruikersgedrag vanuit je individuele klanten/nieuwsbrief abonnees.

Binnen 45 minuten kun je met Google Tagmanager aan de slag om jouw belangrijkste metingen te implementeren.

Via deze link kun je de handleiding Google Tagmanager bekijken