In deze handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je AdWords campagnes kunt optimaliseren met Google Analytics.

Ik bespreek in deze handleiding een stappenplan, zodat je antwoord krijgt op onderstaande vragen:

  1. Wat is de conversie ontwikkeling van je AdWords campagnes per maand/kwartaal?
  2. Welke AdWords campagnes leveren echt een bijdrage aan de conversie?
  3. Welke advertentiegroepen/zoekwoorden leveren een bijdrage aan de conversie?
  4. Welke landingspagina’s leveren een bijdrage aan de conversie?
  5. Bonus: hoe bepaal je de werkelijke ROI van je AdWords campagnes inclusief beheer – en optimalisatie kosten?

Daarnaast laat ik je 3 praktijkvoorbeelden zien over hoe je deze actiegerichte inzichten vertaalt naar concrete actiepunten om je AdWords conversie te verbeteren.

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je jouw AdWords campagnes gaan optimaliseren met Google Analytics.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je het rendement van je AdWords campagnes bepaalt met Google Analytics.
  • Welke rapporten je actiegerichte inzichten geven over de ontwikkeling van je AdWords resultaten.
  • Hoe je de zoekwoord relevantie van je AdWords campagnes bepaalt.
  • Hoe je deze inzichten vertaalt naar concrete actiepunten om je AdWords conversie naar een hoger niveau te tillen.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je 2 aangepaste rapporten om antwoord te krijgen op bovenstaande vragen.

Vervolgens laat ik je in het 2de gedeelte van de handleiding 3 praktijkvoorbeelden zien over hoe je deze inzichten vertaalt naar concrete actiepunten om de conversie van je AdWords campagnes te verbeteren.

De insteek hiervan is dat deze praktijkvoorbeelden je inspiratie geven om je eigen AdWords campagnes te optimaliseren met Google Analytics. Welke praktijkvoorbeelden mag je verwachten in deze handleiding?

  1. Rendement AdWords campagnes inclusief bureaukosten

Allereerst laat ik je zien hoe je de bureaukosten voor de optimalisatie van je AdWords campagnes meeneemt in het bepalen van de werkelijke ROI van je campagnes.

afbeelding ROI adwords voorbeeld

2. ¬†Conversiewaarde AdWords landingspagina’s

Vervolgens laat ik je zien hoe je de impact van je landingspagina’s op de conversie kunt bepalen:

afbeelding conversiewaarde landingspaginas

3. Rendement zoekwoorden

Tot slot laat ik je zien hoe je het rendement van je bredere en exacte zoekwoorden kunt bepalen. Oftewel: welke type zoekwoorden leveren een bijdrage aan de conversie?

afbeelding conversie brede zoekwoorden

 

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je jouw AdWords campagnes gaan optimaliseren met Google Analytics!

 

afbeelding-cta-adwords-optimalisatie-met-ga


Reageren is niet mogelijk.