In deze handleiding bespreek ik met je de mogelijkheden binnen Google Analytics en SimilarWeb om concurrentieanalyses uit te voeren.

Deze informatie kun je gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie strategie en activiteiten. (budget allocatie per kanaal)

Binnen 15 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je dus aan de slag met Google Analytics en SimilarWeb om informatie over je concullega’s te gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie strategie en activiteiten.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je informatie over je concurrenten gebruikt bij de optimalisatie van je budget verdeling per kanaal;
  • Hoe je informatie over je concurrenten gebruikt bij de optimalisatie van je budget verdeling voor AdWords en SEO campagnes;
  • Hoe je informatie over je concurrenten gebruikt bij de optimalisatie van je marketing communicatie activiteiten gericht op je verwijzende sites.
  • Hoe je de informatie over je concurrenten vertaalt naar actiepunten om meer te halen uit je marketingcommunicatie activiteiten.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding bespreek ik met je de mogelijkheden binnen Google Analytics om concurrentieanalyses uit te voeren.

Via welke kanalen ontvang je meer/minder bezoeken dan de concullega’s uit je eigen branche met hetzelfde bezoekvolume?

 

 

In het 2de gedeelte van de handleiding bespreek ik met je de mogelijkheden van de gespecialiseerde CI (concurrentie-intelligente) tool SimilarWeb.

Welke verdeling qua bezoeken(lees budget) hanteren je concullega’s voor AdWords en SEO campagnes?

 

Binnen 15 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je dus aan de slag met Google Analytics en SimilarWeb om informatie over je concullega’s te gebruiken bij de optimalisatie van je marketingcommunicatie strategie en activiteiten.

Lees de volledige handleiding concurrentieanalyse met Google Analytics + SimilarWeb!


Reageren is niet mogelijk.