In deze handleiding laat ik je stap- voor- stap zien hoe je actiegerichte dashboards instelt en gebruikt binnen Google Data Studio.

Daarnaast laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien over hoe je de conversie data uit je dashboards kunt vertalen naar concrete inzichten en actiepunten.

Binnen 20 minuten kun je aan de slag met je eigen dashboards in Google Data Studio.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • De basisbeginselen om over actiegerichte dashboards te beschikken;
  • De basisbeginselen om dashboards in Google Data Studio in te stellen en te gebruiken;
  • Hoe je inzichten en actiepunten koppelt aan de conversie data binnen je dashboards?

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding laat ik je stap- voor- stap zien hoe je actiegerichte dashboards instelt binnen Google Data Studio:

  • Welke implementatie onderdelen mogen niet ontbreken om over actiegerichte dashboards te kunnen beschikken?
  • Welke typen dashboards zijn praktisch om te gebruiken?
  • Welke grafiektypen zijn praktisch om te gebruiken?
  • Hoe kun je de opmaak aanpassen zodat je deze overzichtelijk kunt presenteren aan je manager/directeur?

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien, zodat je actiegerichte inzichten uit je dashboards kunt gaan  halen.

Welke type praktijkvoorbeelden mag je verwachten in deze handleiding?

  1. Acquisitie: welke impact hebben je belangrijkste acquisitie kanalen op de conversie?

 

2. Gedrag: welke site onderdelen bezoeken de meeste gebruikers? En welke site onderdelen hebben de meeste impact op de conversie?

3. Conversie: Is de conversie dit jaar gestegen of gedaald in de loop van de maanden?

In 20 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je aan de slag met je eigen dashboards in Google Data Studio!

 


Reageren is niet mogelijk.