Deze handleiding gaat niet over de operationele mogelijkheden van Google Analytics zoals het werken met doelen/gebeurtenissen, maar het creëren van draagvlak voor analyses gericht op je strategische doelstellingen.

In deze handleiding laat ik stap-voor-stap zien hoe je jouw manager warm krijgt voor digitale analyses:

  1. De Google Analytics implementatie met een meetplan;
  2. Maatwerkrapportages gericht op de strategische doelstellingen van je bedrijf;
  3. Conversie optimalisatie met Google Analytics.

Daarnaast laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien hoe je dit stappenplan in de praktijk toepast.

Binnen 50 minuten kun je aan de slag met dit stappenplan om Google Analytics succesvol te implementeren binnen je eigen bedrijf.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je Google Analytics implementeert gericht op de doelen die echt impact hebben op je conversie;
  • Hoe je maatwerkrapportages met inzichten en actiepunten gebruikt gericht op je belangrijkste doelstellingen;
  • Hoe je een conversie optimalisatie plan toepast met Google Analytics, zodat je mag aanschuiven bij een management team overleg met je inzichten en actiepunten.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je de stappen om Google Analytics te implementeren binnen je eigen bedrijf > van de implementatie gericht op je belangrijkste doelen t/m een conversie optimalisatie plan voor een duurzame conversie verbetering.

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien hoe je dit dient toe te passen om draagvlak te creëren voor conversie optimalisatie binnen je eigen bedrijf.

Deze praktijkvoorbeelden zijn onderverdeeld op basis van het besproken stappenplan uit het 1ste gedeelte van de handleiding:

  1. De Google Analytics implementatie gericht op je belangrijkste doelen. Hierbij laat ik je een implementatie zien van doelen gericht op alle conversie fasen van een E-commerce site:afbeelding implementatie E-commerce site

2. Maatwerkrapportage gericht op je belangrijkste doelstellingen;

Hierbij laat ik je een voorbeeld zien van een strategisch dashboard voor je manager:

afbeelding maatwerkrapport Excel

3. Conversie optimalisatie met Google Analytics.

Binnen deze stap laat ik je 3 voorbeelden zien over hoe je draagvlak creëert voor investeringen in conversie optimalisatie met Google Analytics. Onderstaande weergave is een voorbeeld van een dergelijke analyse gericht op de check-out conversie:

checkout conversie

Binnen 50 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je zelfstandig aan de slag om Google Analytics te implementeren binnen je eigen bedrijf.

afbeelding GA implementatie eigen bedrijf


Reageren is niet mogelijk.