In deze handleiding ga ik specifiek in op de toepassingen voor managers om actiegerichte inzichten uit Google Analytics te halen.

Daarnaast laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien over hoe je conversie optimalisatie kunt toepassen met Google Analytics.

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je dus als manager conversie optimalisatie gaan toepassen met Google Analytics.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • De basisbeginselen van het gebruik van actiegerichte doelen per conversie fase. (oriëntatie/vergelijkings – en koopfase)
  • Hoe je actiegerichte rapportages gebruikt gericht op je belangrijkste doelen;
  • Welke analyses je dient te gebruiken om conversie optimalisatie te kunnen uitvoeren.
  • Welke actiegerichte inzichten je kunt halen met je conversie optimalisatie programma.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je actiegerichte inzichten haalt uit Google Analytics:

  1. Hoe gebruik je doelen gericht op de oriëntatie/vergelijkings – en koopfase?
  2. Hoe gebruik je actiegerichte rapportages gericht op je belangrijkste doelen?
  3. Hoe gebruik je analyses die echt impact hebben op je conversie optimalisatie programma?

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien over hoe conversie optimalisatie in de praktijk eruit ziet.

Ik heb deze praktijkvoorbeelden onderverdeeld in de volgende categorieën:

  1. Techniek: Hoeveel JavaScript foutmeldingen vinden er plaats op je website? Welke impact heeft dit op je conversie?

2. Formulieren: wat is de conversie op je aanvraag formulieren? Hoe kun je deze conversie verbeteren?

 

 

3. Acquisitie: hoe bepaal je de bijdrage van je AdWords landingspagina’s aan de conversie? Hoe kun je deze conversiewaarde verbeteren?

 

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je aan de slag met het stappenplan om conversie optimalisatie met Google Analytics te gaan uitvoeren voor je website/webshop.

Lees de volledige handleiding Google Analytics voor managers inclusief 5 praktijkvoorbeelden


Reageren is niet mogelijk.