In deze handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je de impact van je branding marketing met Google Analytics kunt bepalen.

Daarnaast laat ik je 4 praktijkvoorbeelden zien over hoe je de branding data kunt vertalen naar concrete informatie waar je actiepunten aan kunt koppelen.

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je de impact van jouw branding marketing gaan bepalen met Google Analytics.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • De basisbeginselen om de impact van je branding marketing met Google Analytics te kunnen bepalen;
  • Hoe je de branding data vertaalt naar concrete informatie;
  • Hoe je deze concrete informatie vertaalt naar actiepunten om de resultaten van je branding marketing naar een hoger niveau te tillen.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding bespreek ik met je stap-voor-stap hoe je de impact van je branding marketing kunt gaan bepalen:

  • Hoe bepaal je het aantal nieuwe gebruikers op je site in het afgelopen half jaar?
  • Hoe bepaal je het RFM (recentheid-frequentie-monetary)-effect van je branding marketing?
  • Hoe bepaal je de impact van je branding kanalen op de conversie?
  • Bonus: hoe gebruik je kwalitatieve data om je branding marketing naar een hoger niveau te tillen?

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je 4 praktijkvoorbeelden zien over welke actiegerichte informatie je uit je branding marketing kunt halen.

Deze praktijkvoorbeelden heb ik onderverdeeld in de volgende 4 categoriën:

  1. Acquisitie: hoeveel nieuwe gebruikers hebben je website bezocht in het afgelopen jaar?

2. Gedrag: hoeveel terugkerende gebruikers hebben je website bezocht in het afgelopen jaar? En welke impact heeft dit op je conversie?

3. Conversie: welke impact hebben de branded kanalen op je conversie?

4. Marktonderzoek: hoe kun je kwalitatieve feedback gebruiken om je branding marketing naar een hoger niveau te tillen?

In 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je aan de slag om de impact van je eigen branding marketing te gaan bepalen!


Reageren is niet mogelijk.