Basisbeginselen online marktonderzoek met Google Analytics

In deze handleiding leg ik stap-voor-stap uit hoe je online marktonderzoek uitvoert met Google Analytics. Wat kun je na het lezen van de handleiding?

  1. Je kent de basisbeginselen om online marktonderzoek uit te voeren met Google Analytics;
  2. Je kunt de bezoekintentie van de gebruiker bepalen;
  3. Je kunt de conversiewaarde van je content bepalen;
  4. Je kunt externe data gaan integreren binnen Google Analytics, zoals de gegeven feedback van de gebruikers op de site.

5 praktijkvoorbeelden online marktonderzoek met Google Analytics

Daarnaast laat ik je 5 voorbeelden zien hoe je online marktonderzoek kunt uitvoeren:

  1. Impact mobiel op je site resultaten;
  2. De bezoekintentie van de gebruikers benutten voor je content planning;
  3. De conversiewaarde van je content;
  4. De belangrijkste interacties op je site en welke impact deze hebben op je conversie.
  5. Last but not least: feedback bezoekers gebruiken voor het opstellen van nieuwe site concepten.

Binnen 45 minuten kun je zelfstandig online marktonderzoek gaan uitvoeren met Google Analytics.

visual handleiding online marktonderzoek


Reageren is niet mogelijk.