In deze handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je de meerwaarde van je content bepaalt + 5 praktijkvoorbeelden over hoe je jouw content resultaten optimaliseert met Google Analytics.

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je dus Google Analytics gebruiken bij de content optimalisatie van je website.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  1. Welke implementatie onderdelen heb je nodig om de meerwaarde van je content te kunnen bepalen;
  2. Hoe gebruik je een actiegericht dashboard om de meerwaarde van je content te bepalen;
  3. Welke must-have analyses heb je nodig om je content resultaten te optimaliseren;
  4. Hoe vertaal je de informatie uit deze content analyses naar concrete actiepunten om je conversie naar een hoger niveau te tillen.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

In het 1ste gedeelte van de handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je de meerwaarde van je content bepaalt. Welke site onderdelen hebben nu de meeste impact op je conversie?

In het 2de gedeelte van de handleiding laat ik je 5 praktijkvoorbeelden zien over hoe je de content resultaten kunt optimaliseren. De insteek hiervan is om je inspiratie te geven, zodat je jouw content resultaten op basis van de informatie uit Google Analytics gaat optimaliseren.

Deze 5 praktijkvoorbeelden heb ik onderverdeeld in de volgende 3 categorie├źn:

  1. Technische gezondheid: welke impact hebben je Javascript foutmeldingen en je site snelheid op de conversie?

 

2. Gebruikersgedrag: welke impact heeft het scrollgedrag (blog) en je (introductie) video’s op de conversie?

 

3. Conversie: welke impact hebben je AdWords landingspagina’s op de conversie?

Binnen 30 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je dus Google Analytics gebruiken bij de content optimalisatie van je website.

Lees de volledige handleiding optimaliseer je content resultaten met Google Analytics


Reageren is niet mogelijk.