In deze handleiding laat ik je stap-voor-stap zien hoe je de meerwaarde van je organische/betaalde kanalen kunt bepalen. Voor zowel AdWords als Facebook/LinkedIn advertentiecampagnes.

Daarnaast laat ik je 2 praktijkvoorbeelden zien over hoe je jouw AdWords of Facebook campagne kunt inzetten om de conversie naar een hoger niveau te tillen.

Binnen 20 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je de impact van je organische vs. betaalde kanalen bepalen én optimaliseren.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je de impact meet van organische vs. betaalde kanalen;
  • Hoe je bepaalt of een organisch/betaald kanaal succesvol is;
  • Hoe je weet of een organisch vs. betaald kanaal meer oplevert;
  • Hoe je deze kanalen optimaliseert;
  • Hoe de optimalisatie van je betaalde kanalen er in de praktijk uitziet.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je hoe je het succes van je organische/betaalde kanaal kunt bepalen. Onderstaande weergave is een voorbeeld van de KPI’s voor een LinkedIn advertentiecampagne:

  • Acquisitie: CTR/ Sociale CTR (volgers/likes/gedeeld);
  • Gedrag: Paginawaarde;
  • Eindresultaten: Nieuwsbrief-inschrijvingen/ Bekeken handleidingen.

Vervolgens laat ik je zien hoe je met één Google Analytics rapport kunt bepalen welk type sociale media campagne beter converteren, organisch of betaald:

Tot slot laat ik je zien hoe je een betaald kanaal zoals AdWords of Facebook kunt optimaliseren. Voorbeeld: wat zijn de basisbeginselen voor een goed converterende AdWords campagne?

 

Binnen 20 minuten heb je deze handleiding gelezen en kun je de impact van je organische vs. betaalde kanalen bepalen én optimaliseren.

Lees de volledige handleiding impact organische vs. betaalde kanalen


Reageren is niet mogelijk.