De user-id functie geeft je de mogelijkheid om in te spelen op het individuele gebruikersgedrag van je klanten/e-mail abonnees ongeacht welk apparaat ze gebruiken.

In deze handleiding neem ik de basisbeginselen van de user-id functie stap-voor-stap met je door. Daarnaast laat ik je 6 praktijkvoorbeelden zien van de mogelijkheden binnen een user-id weergave. Welke actiegerichte informatie kun je over je klanten/e-mail abonnees achterhalen?

Binnen 45 minuten heb je de basisbeginselen van de user-id functie onder de knie en kun je deze gaan toepassen binnen je eigen user-id weergave.

Wat leer je door het lezen van deze handleiding?

  • Hoe je de user-id functie instelt binnen een aparte weergave van Google Analytics;
  • Hoe je de user-id weergave integreert in je huidige analyse;
  • Hoe je CRM data kunt integreren binnen je user-id weergave.
  • Over welke actiegerichte inzichten je kunt halen via je user-id weergave.

Welke onderwerpen mag je verwachten in deze handleiding?

Allereerst bespreek ik met je stap-voor-stap de basisbeginselen van de user-id functie. Deze heb je namelijk nodig om actiegerichte inzichten te kunnen achterhalen via je user-id weergave.

Daarnaast laat ik je 6 praktijkvoorbeelden zien over welke actiegerichte inzichten je kunt achterhalen via deze user-id functie. De insteek is namelijk niet de technische implementatie van de user-id functie, maar de actiegerichte informatie over je klanten/abonnees.

De 6 praktijkvoorbeelden heb ik onderverdeeld in 3 aparte categorie├źn:

  1. Winkelwagen – en check-out verlaters. Hier laat ik zien hoe je de winkelwagen – en check-out verlaters per individuele klant kunt gaan bepalen:

 

afhakers winkelwagen

 

2. De conversiewaarde per klant. In dit voorbeeld laat ik zien hoe je de echte conversiewaarde per acquisitie kanaal kunt gaan bepalen:

 

afbeelding voorbeeld klantwaarde

 

3. Micro-segmenten om de conversiewaarde van je e-mail campagnes te bepalen. Ik laat hierbij 4 praktijkvoorbeelden van micro-segmenten zien om de conversiewaarde van je e-mail campagnes te gaan bepalen:

 

conversiewaarde datum inschrijving

Binnen 45 minuten heb je deze handleiding doorgenomen en kun je aan de slag gaan met je eigen user-id weergave.

 

afbeelding user-id functie

 


Reageren is niet mogelijk.