De basis van het Google Analytics implementatie programma zijn je doelen. waarop je wilt sturen.

Daarom werk ik altijd met een meetplan, zodat je over betrouwbare en volledige conversie data kunt beschikken.

Hoe ziet een meetplan er in de praktijk uit?

Mijn advies is om te starten met het bepalen van de gezondheid van je huidige implementatie. Een handige tool hiervoor is de Google Analytics scorekaart:

Mijn advies is om pas te starten met de conversie optimalisatie van je website bij een kwaliteitsscore > 55%.

Wat zijn de voordelen om bovenstaande scorekaart te gaan gebruiken?

  • Je hebt een basis om over betrouwbare en volledige conversie data te kunnen beschikken;
  • Je kunt de gezondheid van je huidige implementatie gaan bepalen. Welke onderdelen ontbreken er nog in je huidige implementatie?
  • Je kunt deze scorekaart gaan gebruiken als kwaliteitscontrole na afloop van je implementatie. Is alles geïmplementeerd om conversie optimalisatie te kunnen uitvoeren?

Wat zijn must-have onderdelen tijdens je implementatie?

Mijn advies is om te starten met de opzet van je account, reguliere meetcode en de inrichting van je doelen inclusief E-commerce module.

  1. Hoeveel websites wil je meten in je account? Stel voor iedere website een apart property in.
  2. Hoeveel landen wil je meten in je account?
  3. Welke type doelen wil je gebruiken? Alleen resultaatgerichte doelen (aanvragen/bestellingen)?

Of ook gedrag doelen zoals producttoevoeging aan winkelwagen en/of klikken op belangrijke CallToAction knop?

Wil je jouw huidige inrichting laten nakijken?

Geef hieronder aan wat er niet goed gaat in je huidige inrichting.

Binnen 1-2 werkdagen neem ik contact met je op.

Dan neem ik jouw wensen mee bij het bepalen van verbeterpunten voor je huidige inrichting!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Reageren is niet mogelijk.