Ik merk in de praktijk dat grote organisaties prima zelfstandig Google Analytics kunnen implementeren & AB tests kunnen uitvoeren.

Maar dat het inzichten halen uit Google Analytics en/of AB tests problemen oplevert?

Wat is een aanpak om wel inzichten uit je implementatie en/of AB tests te halen voor je eigen conversie optimalisatie?

Voordelen interim conversie optimalisatie

✔Met dit interim programma beschik je over betrouwbare en volledige conversiedata gericht op jouw website KPI’s;

✔In de persoonlijke workshops leer ik je collega’s inzichten halen uit Google Analytics & eigen AB tests.

✔Je leert conversie optimalisatie uitvoeren gericht op je operationele & strategische KPI’s

✔En niet onbelangrijk: je leert draagvlak creëren voor onderbouwde conversie optimalisatie binnen je eigen organisatie. (lees directie en/of MT)

Hoe ziet het interim programma er in de praktijk uit?

Het interim programma bestaat uit 3 onderdelen:

  1. De implementatie van Google Analytics op basis van je operationele en strategische KPI’s:

2. Op basis van jouw implementatie en huidige kennisniveau binnen je (online) marketingafdeling bepalen we de doelstellingen en inhoud van de workshops. Wat kun je na afloop van de workshops?

  • Je beheerst de Google Analytics basisbeginselen;
  • Je leert inzichten halen uit je dashboards en/of maatwerkrapporten in Google Analytics.
  • Je leert de basisbeginselen om conversie optimalisatie uit te voeren.

3. Vervolgens gaan we aan de slag met het belangrijkste onderdeel van het interim programma: Conversie optimalisatie

Ik maak op basis van je eigen doelstellingen en wensen/vereisten een conversie optimalisatie aanpak gericht op:

  • Optimalisatie van de technische gezondheid van je website en/of App. Hierbij gaat het om het optimaliseren van je laadtijden en JavaScript foutmeldingen. (programmeer fouten)
  • Conversie optimalisatie van je belangrijkste conversiestappen zoals je productpagina’s en winkelwagen/checkout.
  • Optimalisatie van je winstgevende producten.
  • Optimalisatie van de omzet van je bestaande klanten.

Kortom: een onderbouwde aanpak voor de conversie optimalisatie van jullie website en/of App.

Duur implementatie programma

Het interim programma heeft een minimale looptijd van 3 maanden. De uiteindelijke looptijd & het aantal dagen per week is afhankelijk van je eigen wensen/vereisten.

De insteek van dit interim programma is om jullie conversie optimalisatie probleem(en) op te lossen. Dus puur gericht op het behalen van je eigen doelstellingen.

Tarief implementatie programma

Het tarief voor het interim programma is vanaf 3000 euro per maand.

Meer weten over mijn interim programma? Mail mij je persoonlijke vraag:

gerard@digitalanalisten.nl


Reageren is niet mogelijk.